חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש

תפריט

כך תגרמו לגינתכם להיראות כמו גן אירועים





גינה פורחת, ירוקה ומלאה בפרחים שונים ומגוונים היא הרבה מעבר לדבר יפה ואסתטי. היא טומנת בחובה יתרונות רבים, הן לסביבה והן בשביל מי שדואג לטפח ולהשקות אותה. גינה מושקעת כזו יכולה לספק מקום מפלט מהנוף העירוני שהפך להיות נפוץ מאוד אצל רובנו. במאמר הזה שהכנו עבורכם ב’פרחים בנעם- חנות פרחים בבאר שבע‘, נסקור את היתרונות הרבים שיש ביצירת וטיפוח גינה כזו, וניתן לכם טיפים של מומחים כיצד לעשות זאת בכיף ובקלות. אז הרשו לעצמכם להתחיל לדמיין את גינת חלומותיכם. עם עצי הפרי האהובים עליכם, ומגוון של צמחים ופרחים משגשגים. אלו יאפשרו לכם להרגיש כאילו אתם בתוך גן עדן שכולו ירוק ופורח.

היתרונות הרגשיים והפסיכולוגיים של חצר מלא בצמחים פורחים:

גינה שופעת בצמחים, ועצים משגשגים יכולה להיות בעלת השפעה חיובית משמעותית על מצב הרוח שלנו. כמו כן, היא יכולה להעלות את רמת הרווחה והאושר. דמיינו שאתם שותים את כוס הקפה שלכם בבוקר ומרגישים ממש בחיק הטבע. או שאת ארוחת החג אתם עושים אצלכם בחצר, מתחת לצל עצי הפרי שגידלתם. מעבר למחמאות הרבות שתשמעו על הגינה הייחודית והמטופחת שלכם, אין ספק שזה ישרה עליכם רוגע, שלווה ונינוחות, שקשה מאוד למצוא ברחבי הנוף העירוני הנפוץ.

יתרה מכן, מחקרים רבים מראים שלבילוי זמן בסביבה טבעית יש השפעה על האושר הכללי שלנו. שהייה בסביבה טבעית יכולה לסייע בהורדת רמות הלחץ והחרדה. זו סיבה נוספת שבגללה מומלץ מאוד לגדל צמחים לא רק בגינה, אלא גם בבית. את היתרונות שבגידול עציצים וצמחים בבית תוכלו לקרוא במאמר הזה שהכנו עבורכם.

יתרון נוסף שיש בגינה מטופחת, הינו שמקום כזה יכול לשמש כסביבה מעולה לתרגול של מדיטציה. מדיטציה הינו דבר הידוע בתור כלי עוצמתי לשיפור רמת האושר והריכוז שאנו חווים. סביבה טבעית ושקטה, בשילוב של צבעים, ניחוחות וטקסטורות שונות הקיימים בפרחים וצמחים, עוזרת לנו למקד את תשומת לבנו למה שקורה ‘כאן ועכשיו’, ובכך להפוך ליותר פרודוקטיביים ולשפר את רמת ביצוע המשימות שלנו.

היופי הטמון בגידול פרחים אצלכם בחצר- טבע עשיר במרחק נגיעה.

היתרונות הסביבתיים והאקולוגיים של גינה פורחת:

גינה צומחת, משגשגת ופורחת מציעה מגוון פתרונות והזדמנויות לחזק את הקשר וההערכה שלנו לסביבה ולטבע. החוויה של להיות מוקפים במגוון עשיר של פרחים וצמחים יכול ליצור תחושה של התפעלות והוקרה כלפי עולם הטבע. כיום ידוע שלחיבור כזה עם הטבע יש השפעות חיוביות על האושר, רווחה ורוגע שאנו חשים.

יתרה מכך, באמצעות טיפוח גינה וגידול צמחים שונים, המשמשים כ’מטהרי אוויר’ ויצרני חמצן, אנו עוזרים לשמור על הסביבה, לנשום אוויר נקי יותר ואיכותי יותר. כמו כן, מחקרים מסוימים מראים שגידול עצים יכול לסייע בוויסות הטמפרטורה במקום בו הם גדלים.

עיצוב הגינה- כך תעצבו את גן העדן הפרטי שלכם:

עיצוב ותכנון הגינה משחק תפקיד משמעותי ביצירת גינה אסתטית, נעימה, שבה כל סוגי הצמחים השונים גדלים בהרמוניה ותיאום, מבלי שאחד בא על חשבון השני. קחו לתשומת ליבכם את הכללים הבאים כאשר אתם מתכננים את הגינה שלכם (טיפים אלו נכונים גם למי שרוצים לגדל צמחים אצלם במרפסת):

בדקו את רמת השמש בכל אזור:

לפני שצוללים אל תהליך השתילה והעיצוב, חשוב להתחשב ולבדוק את התנאים הקיימים אצלכם בחצר. במיוחד, מהבחינה של רמת החשיפה לשמש שיקבלו הצמחים בכל אחד מהאזורים השונים. יש לבדוק מהיכן השמש מגיעה בתחילת היום, על אילו אזורים היא מאירה בשעות הצהריים החמות, ולהיכן היא ממשיכה בשעות אחר הצהריים המאוחרות, כך תוכלו לקבוע אילו אזורים מקבלים ‘שמש מלאה’- שמש ברוב שעות היום, וגם בשעות החמות, אילו מקומות חשופים ל’חצי שמש’, ואיפה יש אזור שהוא ‘צל מלא’- אזור בו אין חשיפה ישירה לשמש בכלל. מידע זה יסייע לכם לבחור את הצמחים ועצים הנכונים שישגשגו ויצמחו בכל אזור. שכן, צמחים המתאימים לצל מלא, כמו למשל פרח הבשמת, לא יכול לגדול באזור בו יש חשיפה מלאה לשמש, ולהיפך.

בנוסף, יש להתחשב בסוג האדמה הקיים אצלכם בגינה. (למשל, אדמת לס, הנפוצה בעיקר בנגב, או אדמת חמרה המומלצת מאוד לעצי פרי). דבר זה יסייע לכם בבחירת צמחים שמתאימים לסוג האדמה הקיים אצלכם. קחו בחשבון, שמבחינה זו- במידה וסוג האדמה הקיים אצלכם בגינה אינו מומלץ לצמחים שברצונכם לגדל, ניתן להחליף את האדמה הקיימת באדמה אחרת. ניתן לחילופין לערבב בה כמות גדולה של סוגי אדמה שונים וקומפוסט.

רמת השמש הינה גורם קריטי בבחירת הצמחים המתאימים.

שלבו צמחים עונתיים ורב שנתיים:

צמחים מסוימים, הגדלים רק בעונות מסוימות נקראים צמחים עונתיים. כך למשל המנטור ולוע הארי, גדלים רק בסתיו ובחורף. גם לקיץ יש את הצמחים העונתיים שלו, כמו הוינקות והטגטסים, שידועים כפרחים חזקים במיוחד שמשגשגים גם כאשר יש שמש חזקה וחום גבוה. צמחים רב שנתיים לעומתם, הינם צמחים שגדלים במהלך כל השנה. בין אם שורר שרב בחוץ, או שיורד ברד, הם יודעים להתמודד עם כל תנאי מזג אוויר. כך למשל, צמח המנדוויליה, או סוזי שחורת עין, הינם צמחים חזקים במיוחד שנפוצים מאוד בגינות בישראל, ואשר פורחים במהלך כל חודשי השנה.

בדומה לצמחים ופרחים, ישנם גם עצים מסוימים שמוציאים פירות ופריחה רק בעונה מסוימת. עצים אלו לרוב משירים את עליהם לא בעונה. הפיטנה למשל, הידועה גם בתור פלומריה ריחנית- מנשירה את עליה בתחילת הסתיו, ונכנסת למעין תרדמת. כאשר מגיע האביב היא מצמיחה כמות גדולה יותר של עלים גדולים ומרשימים, ובהמשך גם פריחה מיוחדת ויפיפייה.

ההמלצה שלנו ב’פרחים בנעם- חנות פרחים בבאר שבע’ היא לשלב בין צמחים עונתיים לרב שנתיים. כך תוכלו להבטיח שתמיד יהיו צמחים מסוימים שפורחים בגינתכם. בנוסף אליהם תוכלו לשלב בכל עונה את הפרחים האהובים עליכם שגדלים ומתאימים לה.

זכרו, בעוד שכללי העיצוב הכנו עבורכם פה יכולים לשמש כקו מנחה שימושי עבורכם במהלך תכנון ועיצוב החצר, תרגישו חופשי לתת במה ליצירתיות שלכם ולהעדפותיכם האישיות במהלך בניית הגינה שלכם. התנסות במגוון רחב של עיצובים, תוך שימוש בסוגי צמחים שונים תעזור לכם לצבור ניסיון וידע שימושי להמשך הדרך. כמו כן, אנחנו בטוחים שגינה פרי עבודתכם ועיצובכם האישי תהיה מספקת ומרגשת ביותר.

תחזוקת הגינה- כך תעשו זאת כמו המומחים

טיפול מתמיד וקבוע בגינה שלכם הוא דבר חיוני על מנת להבטיח את בריאות הצמחים והמשך שגשוגם לטווח הרחוק. טיפול ותשומת לב רגילים יעזרו לכם לשמור על הגינה שלכם פורחת ומשגשגת, כך שהיא תמשיך להכניס אושר ושלווה לחייכם. אלו הטיפים לתחזוקת גינה כמו אלופים ש’פרחים בנעם- חנות פרחים בבאר שבע’ הכינו עבורכם:

השקיה:

  • השקיה בכמות הנכונה הינה קריטית על מנת לשמור על בריאות הצמחים שלכם. לצמחים השונים יש ‘דרישות’ שונות להשקיה. לכן, זה חשוב מאוד להבין ולהכיר את הצרכים השונים של כל אחד מהצמחים שיש אצלכם. בנוסף לכך, יש להתחשב בעונה בשנה ובתנאי מזג האוויר. כך למשל, בקיץ נרצה להשקות את הגינה שלנו לעיתים תכופות יותר, בעוד שביום שירד גשם רב לא נצטרך לדאוג לכך בכלל. כמו כן, מומלץ להשקות באמצעות מערכת טפטפות, הדואגת לספק לצמחים את המים בצורה אידיאלית ועדינה, כך שהם לא ייפגעו. אנו ממליצים להשקיע מעט ולהתקין בגינה בקר השקיה ממוחשב. דבר זה מסייע ומקל רבות על המלאכה המאוד חשובה הזו. בקר השקיה ממוחשב נותן אפשרות להגדיר מראש את השעות בהן נרצה להשקות, את כמות המים הרצויה, וכן את כמות הפעמים היומית/ שבועית בהן נרצה שתתבצע השקיה.
    טיפ בונוס של מומחי צוות חנות הפרחים והצמחים שלנו: כאשר שותלים צמח חדש, מומלץ מאוד ‘לפנק’ אותו עם כמות רבה יחסית של מים במהלך השבוע הראשון, על מנת לסייע לו להיקלט כמו שצריך. דבר זה נכון גם כאשר מעתיקים (מעבירים) צמח מסוים ממקום אחד לאחר.
השקייה- השקו בחכמה ובתבונה, ולא בשעות החמות.

גיזום:

  • על מנת לשמר את צורת וגודל הצמחים הרצוי, נצטרך לבצע גיזום אחת לתקופה. כאשר מתחילים במלאכה מומלץ לבדוק ולחפש עלים פגועים או נגועים ולגזום גם אותם. פעולה זאת תסייע לצמח ‘להתרכז’ בלהצמיח עלים וענפים חדשים ובריאים ותמנע מאחרים להיפגם גם כן. כמו כן, במידה ומוצאים מזיק כלשהו על אחד הצמחים (כמו למשל כנימות) מומלץ להתייעץ עם מומחה. בעזרת הטיפול הנכון תוכלו למנוע את התפשטותם לשאר הצמחים שבגינה.

טיפול בעשבים:

  • עשבים יכולים להתחרות עם הצמחים שלכם על מינרליים, מים ואור השמש. לכן, זה חשוב ביותר לוודא שגוזמים ואם ניתן אף עוקרים אותם בזמן. אחת לתקופה (ובמיוחד לאחר בגשמים) בצעו סריקה בגינה על מנת לאתר עשבים לא רצויים ונסו לעקור אותם מהשורש. במידה והעשבים מתרבים במהירות, ישנם תכשירים מסוימים שיכולים לסייע בוויסות ומניעת צמיחה שלהם. אנו ממליצים בחום להשתמש רק בחומרים אורגניים וידידותיים לסביבה. כך תמנעו פגיעה באיכות האדמה אצלכם בגינה ובצמחים האחרים הקיימים. מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום בטרם משתמשים בתכשיר כזה או אחר אצלכם בגינה.

דישון- האוכל של הצמחים:

  • אספקה של ויטמינים ומינרליים לצמחים שלכם תסייע להם לגדול ולהתפתח במהירות ובהצלחה רבה. גם כאן, יש להתאים את סוג הדשן לסוג הצמחים הקיים אצלכם. אנו ב’פרחים בנעם- משלוח צמחים בבאר שבע’ ממליצים להשתמש בקומפוסט ולערבב באדמה. ביחס המומלץ הוא 80% אדמה ו20% קומפוסט, אשר מתאים לרוב סוגי צמחי הגן הקיימים

טיפול שוטף בגינה יכול להיראות כמשימה מורכבת למי שחסר ניסיון בתחום. יש היעדיפו להביא גנן מקצועי לביצוע משימות אלו. כך או כך, אם תשמרו ותקפידו על ביצוע של טיפים אלו, תוכלו להבטיח שהגינה האהובה שלכם תהיה בריאה, יפה ותמשיך לשגשג יותר ויותר מעונה לעונה.

שימוש ב’אקססוריס’ וחפצי נוי בגינה:

אחד הדברים שיכול לשדרג את גינתכם, ולשלב בה את טעמכם האישי יהיה שילוב חפצי נוי. יש כאלו שיפזרו חפצי ‘ענתיקה’ שונים ברחבי הגינה כמו מכסחות דשא ישנות, כדי חלב ועוד. בעוד שאחרים יעשו שימוש נרחב במוצרי עץ כמו אדניות עץ גדולות ומסוגננות, חביות יין ואף גזעי עץ שלמים לקישוט. כמו כן, גם שילוב של התאורה הנכונה יכול לשדרג ולהוסיף יופי לגינתכם. כך למשל, ניתן לקשט ברצועות לדים את העצים, או למתוח אותם ברחבי הגינה ולהשרות אווירה של גן אירועים אותנטי. כך או כך, אנחנו בטוחים שעם מעט מחשבה ויצירתיות גם אתם תוכלו לשדרג ולהוסיף יופי משלכם לגינה המושקעת עליה אתם עובדים.

קישוט לגינה בדמות כרכרת עץ ועליה אדנית צמחים עשירה.

לסיכום- טיפוח ותחזוקה של גינה, חצר או מרפסת, כך שהיא תהיה עשירה בפרחים שונים, צמחים מגוונים ואף עצי פרי בריאים הינה משימה לא פשוטה בהתחלה, אך בהחלט משתלמת. תחושת הסיפוק האדירה שתרגישו כאשר תצאו לגינה הפרטית שלכם, ומולכם יהיה גן עדן ירוק ושופע, הינה יקרה מפז ואין ספק שתהיה שווה את כל ההשקעה. צוות המומחים של החנות של ‘פרחים בנעם- משלוח עציצים וצמחים בבאר שבע’ ישמח לסייע לכם להגשים לתכנן ולהקים את גינת חלומותיכם.

פרחים בנעם

הצטרפו לניוזלטר שלנו ותקבלו את המבצעים הכי חמים לפני כולם!

+ 15% הנחה

על הקניה הבאה שלכם!

שלום אורח

בואו לרשימה שלנו

תהיו הראשונים שידעו על מבצעים ועל פרחים מיוחדים שמגיעים אלינו לחנות

דילוג לתוכן