חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש

תפריט

מדריך לצמחי בית- 28 צמחים שגם אתם יכולים לגדל בקלות

על זה שכולם אוהבים צמחים אין ויכוח. הם עוזרים להכניס את הטבע הביתה, מוסיפים אלמנטים של יופי מיוחד, תורמים לתחושת רוגע ושלווה, מגבירים את הריכוז ואף מטהרים את האוויר שאנחנו נושמים. אך למרות כל אלו, רבים נמנעים מלגדל צמחים אצלם בבית. לרוב הסיבה לכך היא שהם אינם מצליחים לשמור על הצמחים לאורך זמן. אנחנו בטוחים שלאחר שתקראו את המאמר הזה, גם אתם תוכלו להפוך את הבית שלכם לגונגל ירוק וצומח.

במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע על מעל ל30 סוגים שונים של צמחים בית. את כולם תוכלו למצוא ולהזמין בחנות הפרחים שלנו. עבור כל צמח נפרוט את התנאים הדרושים לו על מנת לשגשג. הגורמים הקריטיים עליהם יש לתת את הדעת הם: כמות השקייה, סוג האדמה, דישון ורמת האור. שנתחיל?

אלוקזיה וונטי- אוזן הפיל

צמח האלוקזיה הינו צמח טרופי, אשר גדל בטבע באופן טבעי במדינות טרופיות עם תנאי מזג אוויר אידיאלי. אצלנו בארץ, נהוג לגדלו בבית ובמשרדים. האלוקזיה מסוג וונטי, ידוע גם בכינוי ‘אוזן הפיל’, בשל גודל העלים הענקיים שהוא מצמיח. זן זה של אלוקזיה מצמיח עלים שצד אחד שלהם בגוון ירוק עד, וצידם השני מקבל גוון חום-כהה. הצמח יכול לגדול הן בבית והן מחוצה לו.
רמת תאורה: על מנת לגדלו בתוך הבית נרצה למקמו במקום עם רמת תאורה גבוהה, עם מעט מאוד שמש ישירה. אם נרצה לגדלו בחוץ, נדאג שהוא לא יהיה חשוף לאור השמש ישירות לאורך זמן.
השקייה: את אוזן הפיל מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית).
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את האלוקזיה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.
זנים נוספים מומלצים של צמח האלוקזיה: אלוקזיהבלאק וולט, אלוקזיה זברינה, אלוקזיה אמזוניקה, אלוקזיה פרוטדורה.

 

צמח אלוקזיה וונטי.

אנגלונמה סילבר- מנבחרת השורדים האולטימטיביים שלנו.

האנגלונמה היא צמח בית בעל עלים ירוקים ארוכים בגוונים של לבן-ירוק-אפור. היא ידועה בשל עמידותה הגבוהה בתנאים שונים- היא יכולה לצמוח ולשגשג בחדרים שטופי אור ואף עם מעט שמש ישירה, וגם בחללים סגורים ללא אור טבעי.

רמת תאורה: כמו שאמרנו, האנגלונמה לא מפונקת והיא תגדל במגוון רחב של תנאי אור. מה שחשוב הוא לא לשים אותה ישירות בשמש, על מנת שהעלים לא ייצרבו.
השקייה: את האנגלונמה מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית).
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את האנגלונמה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.
זנים נוספים מומלצים של צמח האנגלונמה: אנגלונמה אדומה, אנגלונמה פרידמן.

אנטוריום- Love is in the air

האנטוריום הינו צמח בעל עלים ירוקים וגדולים, שמצמיח פרחים בצבע אדום המזכירים בצורתם צורה של לב. בשל תכונות אלו של האנטוריום הוא הפך לצמח נפוץ מאוד עבור מתנות רומנטיות לימים כמו יום האהבה, ט”ו באב, יום נישואין וכו’. האנטוריום ידוע בתור צמח רעיל לבעלי חיים ולכן מומלץ להריחיקו מהישג ידם של כלבים, חתולים וילדים קטנים.

רמת תאורה: האנטוריום צריך כמות גדולה יחסית של אור טבעי. חשוב לא לשים אותו חשוף ישירות לאור השמש, על מנת שהעלים והפרחים לא ייצרבו.
השקייה: את האנטוריום מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית).
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את האנטוריום בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.

אנטוריום

גוזמניה

הגוזמניה הינו צמח המצמיח פרח אחד מרכזי בצורת כוכב. מגיע לרוב בצבעים כתום- אדום, אך לעיתים נוכל למצוא אותו גם בגוונים של ורוד, סגול ואף לבן. אם הגוזמניה מקבל טיפול טוב הוא יצמיח יותר מפרח אחד, אשר יצאו בצורה ‘אלכסונית’ מתחת הגבעול הראשי.

רמת תאורה: הגוזמניה צריך כמות גדולה יחסית של אור טבעי. חשוב לא לשים אותו חשוף ישירות לאור השמש, על מנת שהעלים והפרחים לא ייצרבו.
השקייה: את הגוזמניה מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). ניתן להשקות למרכז העלים, ככה המים מגיעים בצורה איטית יותר לבסיס הצמח.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הגוזמניה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.

גוזמניה

דיפנבכיה קמילה

הדיפנבכיה קמילה הינו צמח טרופי, המשמש גם בתור מטהר אוויר טבעי. היא מצמיחה עלים גדולים שקצוותיהם בצבע ירוק ומרכזם בצבע לבן- צהוב. גוון העלים נוטה להשתנות בהתאם לכמות האור שהצמח מקבל. חשוב שלא למקם אותו ישירות מול אור השמש. ניתן לגדלה גם בתוך הבית וגם מחוצה לו במקום מוצל.

רמת תאורה: על מנת לגדלו בתוך הבית נרצה למקמו במקום עם רמת תאורה גבוהה, ללא שמש ישירה. אם נרצה לגדלו בחוץ, נדאג שהוא לא יהיה חשוף ישירות לאור השמש.
השקייה: את הדיפנבכיה קמילה מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית).
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הדיפנבכיה קמילה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.
זנים נוספים מומלצים של צמח הדיפנבכיה: דיפנבכיה טרופיקה, דיפנבכיה לינדה

דיפנבכיה

דקל אריקה

דקל אריקה הינו סוג של דקל אלגנטי ונפוץ במיוחד, אחד מסוגי הדקלים האהובים על הישראלים. הוא יכול לצמוח גם בתוך הבית, במקום עם תאורה גבוהה ואף מעט שמש ישירה, וגם מחוץ לבית, במקום עם רמת חשיפה לשמש נמוכה -בינונית. אם שותלים את הדקל אריקה בחוץ, מומלץ להשקות לעיתים יותר תכופות.

רמת תאורה: הדקל אריקה אוהב את אור השמש, אך לא לכל אורך היום, ולא בשעות החמות. אם בוחרים לגדלו בבית מומלץ למקם אותו ליד חלון שטוף שמש, כך שיהנה מרמת תאורה גבוהה. אם בוחרים לגדל אותו בחוץ, חשוב לוודא שהוא לא נמצא כל היום מתחת לאור השמש, במיוחד לא בשעות הצהריים החמות.
השקייה: את הדקל אריקה מומלץ להשקות מעט לפני שהאדמה מתייבשת, שכן הוא מאוד אוהב לחות, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ לגדלו בכלי גדול יחסית על מנת שלשורשים יהיה מקום להתפתח.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הדקל אריקה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים. גם קומפוסט טבעי יהיה תוסף נהדר לדקל אריקה
זנים נוספים מומלצים של צמח הדקל: לגידול ביתי- דקל חמדוריאה, דקל שפריצי. לגידול חיצוני- דקל קוקוס, דקל טבעות, דקל משולש.

דקל חמדוריאה

דקל חמדוריאה הינו סוג של דקל שבשנים האחרות הפך להיות מוכר במיוחד, בשל הנוחות והקלות בה ניתן לגדלו. הוא יכול לצמוח גם בתוך הבית, במקום עם תאורה גבוהה ואף מעט שמש ישירה, וגם מחוץ לבית, במקום עם רמת חשיפה לשמש נמוכה (מבין 2 האופציות- עדיף לגדלו בתוך הבית). הדקל הזה מתאפיין בקצב צמיחה איטי, אך בטוח.

רמת תאורה: הדקל חמדוריאה אוהב את אור השמש, אך לא לכל אורך היום, ולא באופן ישיר. אם בוחרים לגדלו בבית מומלץ למקם אותו במקום מואר היטב, עם מעט מאוד שמש ישירה. אם בוחרים לגדל אותו בחוץ, חשוב לוודא שהוא לא נמצא ישירות מתחת לאור השמש, במיוחד לא בשעות הצהריים החמות.
השקייה: את הדקל חמדוריאה מומלץ להשקות מעט לפני שהאדמה מתייבשת, שכן הוא מאוד אוהב לחות, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ לגדלו בכלי גדול יחסית על מנת שלשורשים יהיה מקום להתפתח.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הדקל החמדוריאה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים. גם קומפוסט טבעי יהיה תוסף נהדר לדקל אריקה
זנים נוספים מומלצים של צמח הדקל: לגידול ביתי- דקל אריקה, דקל שפריצי. לגידול חיצוני- דקל קוקוס, דקל טבעות, דקל משולש.

דרצנה מסינגנה

דרצנה מסינגנה היא סוג של דרצנה המצמיחה עלים עם פסים בגוונים של ירוק- צהוב. לדרצנה קצב גידול איטי יחסית, והיא קצת יותר מפונקת משאר הצמחים שאנו מכירים. אך עם הטיפול המתאים וקצת אהבה, היא תחזיר לכם הרבה מעבר :).

רמת תאורה: הדרצנה רגישה יחסית לאור השמש, ולכן אין למקמה במקום בו היא חשופה אליו ישירות. עם זאת, היא כן צריכה אור ברמה בינונית- גבוהה.
השקייה: את הדרצנה מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ לגדלה בכלי גדול יחסית על מנת שלשורשים יהיה מקום להתפתח.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הדרצנה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.
זנים נוספים מומלצים של צמח הדרצנה: דרצנה למון ליים, דרצנה מרגינטה.

דרצנה למון ליים/ דרצנה לימונית

סוג נוסף ולא פחות יפה של הדרצנה היא הדרצנה הלימונית, ידועה גם בכינוי דרצנה למון ליים. דרצנה זו גם היא מצמיחה עלים עם פסים בגוונים של ירוק- צהוב, או בגוונים של ירוק-לבן. העלים של דרצנה זו יהיו לרוב ארוכים וצרים יותר. לדרצנה קצב גידול איטי יחסית, והיא קצת יותר מפונקת משאר הצמחים שאנו מכירים. אך עם הטיפול המתאים וקצת אהבה, היא תחזיר לכם הרבה מעבר :).

רמת תאורה: הדרצנה רגישה יחסית לאור השמש, ולכן אין למקמה במקום בו היא חשופה אליו ישירות. עם זאת, היא כן צריכה אור ברמה בינונית- גבוהה.
השקייה: את הדרצנה מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ לגדלה בכלי גדול יחסית על מנת שלשורשים יהיה מקום להתפתח.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הדרצנה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.
זנים נוספים מומלצים של צמח הדרצנה: דרצנה מסינגנה דרצנה מרגינטה.

הדרה/ קיסוס

ההדרה, ידוע גם בשם ‘קיסוס’, הינו צמח מטפס בעל עלים מחודדים. ניתן לגדל את ההדרה גם בתוך הביתה וגם בחצר. את ההדרה ניתן למצוא במספר רב של סוגים וגוונים, החל מירוק עד, ירוק משולב צהוב, ועד לירוק עם גוונים של אפור. ההדרה אוהבת אור ולכן, אם בוחרים לגדלה בתוך הבית מומלץ שזה יהיה במקום עם רמת תאורה גבוהה. לאחר שהצמח הצמיח ‘זרועות’ וענפים ארוכים מספיק, ניתן למתוח אותם ולקשט איתם את חלל הבית.

רמת תאורה: ההדרה אוהבת את אור השמש, אך לא לכל אורך היום, ולא בשעות החמות. אם בוחרים לגדלה בבית מומלץ למקם אותה ליד חלון שטוף שמש, כך שתהנה מרמת תאורה גבוהה. אם בוחרים לגדל אותה בחוץ, חשוב לוודא שיוא לא נמצאת כל היום מתחת לאור השמש, ושבחלק מהזמן היא נהנת מצל מרענן.
השקייה: את ההדרה מומלץ להשקות מעט לפני שהאדמה מתייבשת, שכן היא מאוד אוהבת לחות, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ לגדלו בכלי גדול יחסית על מנת שלשורשים יהיה מקום להתפתח. אם בוחרים לגדל אותה בחוץ מומלץ להשקות לעיתים תכופות יותר.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את ההדרה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים. גם קומפוסט טבעי יהיה תוסף נהדר להדרה
זנים נוספים מומלצים של צמח ההדרה: הדרה מגוונת, קיסוס אנגלי, קיסוס פרסי.

פיקוס 'סוויט-הרט'

וריזאה סטרים

הורזיאה סטרים הינה צמח אקזוטי בעל מראה מרהיב במיוחד, אשר צורת הפריחה שלו מזכירה חרבות. הורזיאה גדלה בגוונים של אדום-כתום-צהוב-בורדו-סגול-ורוד. בדומה לגוזמניה, היא מצמיחה עלים מחודדים היוצאים ממרכז הצמח לצדדים, וכן מספר תפרחות היוצאות ממרכז הצמח לגובה. קצב הגידול שלה איטי במיוחד, אך היא יחסית קלה לגידול.

רמת תאורה: הורזיאה צריכה כמות בינונית-נמוכה של אור טבעי. חשוב לשים לב ולוודא שהיא לא חשופה לאור שמש ישירות.
השקייה: את הוריזאה מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). ניתן להשקות למרכז העלים, ככה המים מגיעים בצורה איטית יותר לבסיס הצמח.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הוריזאה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.

זמיה קוקוס

צמח הזמיה קוקוס הינו צמח אלגנטי, יפה ואהוב במיוחד על הישראלים. הצמח גדל מפקעות הנמצאות באדמה. קצב הגידול שלו הוא איטי יחסית, אך ברגע שימצא מקום שהוא אוהב, הוא ימשיך לצמוח ולצמוח ולצמוח…

רמת תאורה: הזמיה קוקוס אוהב את אור השמש, אך לא באופן ישיר, לכן מומלץ למקם ולגדל אותו בחלל מואר היטב, עם כמות גדולה של אור טבעי אך ללא שמש ישירה. יחד עם זאת, צמח הזמיה קוקוס יכול לגדול היטב גם במקומות עם רמת תאורה נמוכה יחסית, כמו חדר הרחצה או משרדים פנימיים.
השקייה: את הזמיה קוקוס מומלץ להשקות רק כאשר האדמה מתייבשת, שכן הוא לא אוהב לחות, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ לגדלו בכלי גדול יחסית על מנת שלשורשים יהיה מקום להתפתח. אם עליו מתחילים לקבל גוון צהוב, סימן שהצמח מושקה יתר על המידה ויש להגדיל את פרק הזמן שעובר בין השקייה להשקייה
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הזמיה קוקוס בתערובת שתילה רגילה, אך אוורירית בשילוב של 20% קומפוסט. ניתן לשלב קלקר או חומרים אחרים על מנת לאורר את תערובת השתילה.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.

 

מונסטרייה

איך אפשר שלא להתאהב? המונסטרייה ידועה בתור צמח בעל נראות אקזוטית ומרהיבה במיוחד- היא מצמיחה עלים ירוקים שיכולים להגיע למימדים ענקיים. לאחר שהעלים גדלים מעט הם הופכים ל’מחוררים’, מה שמקנה להם יופי מיוחד וממכר. ניתן לגדל את המונסטרייה גם בתוך הבית, במקום מואר היטב, וגם מחוצה, במקום מוצל יחסית בו היא לא תהיה חשופה לשמש כל היום. היא אוהבת לחות, קצב הצמיחה שלה איטי יחסית, אבל אם תתנו לה אהבה וטיפול הולם, תזכו להנות מיופי שאין שני לו.

רמת תאורה: המונסטריה אוהבת את אור השמש, אך לא לכל אורך היום, ולא בשעות החמות. אם בוחרים לגדלה בבית מומלץ למקם אותה ליד חלון שטוף שמש, כך שתהנה מרמת תאורה גבוהה. אם בוחרים לגדל אותה בחוץ, חשוב לוודא שהיא לא נמצאת כל היום מתחת לאור השמש, ושבחלק מהזמן היא נהנת מצל מרענן.
השקייה: את המונסטרה מומלץ להשקות מעט לפני שהאדמה מתייבשת, שכן היא מאוד אוהבת לחות, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ לגדלו בכלי גדול יחסית על מנת שלשורשים יהיה מקום להתפתח. אם בוחרים לגדל אותה בחוץ מומלץ להשקות לעיתים תכופות יותר. ניתן גם לרסס מים על העלים כדי לתת לה את תחושת הלחות שהיא אוהבת.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את המונסטרייה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.
זנים נוספים מומלצים של צמח המונסטרייה: מונסטרייה מאנקי

מונסטרייה מאנקי

זן נוסף ושונה במיוחד של המונסטרייה נקרא מונסטרייה מאנקי. סוג זה של המונסטרייה מאופיין בכמות עלים רבה יותר מאשר המונסטרייה הרגילה, אך שכל אחד מהם קטן יותר. העלים גדלים על ‘זרועות’ נשפכות, כך שלתלות אותו בגובה ולתת לעלים להישפך הופך למראה מרהיב במיוחד. קצב הצמיחה שלה איטי יחסית, ובשונה מהמונסטרייה הרגילה, אותה יהיה מאתגר יותר לגדל בחוץ, ולכן מומלץ להשאיר אותה בגבולות הבית בחללים סגורים עם רמת אור בינונית- גבוהה.

רמת תאורה: המונסטריה מאנקי אוהבת את אור השמש, אך לא באופן ישיר. מומלץ לגדל אותה במקום בו יש רמת תאורה גבוהה- בינונית.
השקייה: את המונסטרה מאנקי מומלץ להשקות מעט לפני שהאדמה מתייבשת, שכן היא מאוד אוהבת לחות, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ לגדלו בכלי גדול יחסית על מנת שלשורשים יהיה מקום להתפתח.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את המונסטרייה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.
זנים נוספים מומלצים של צמח המונסטרייה: מונסטרייה

מוס אימפריאל ‘נרוו’ (איפריאל צר עלים)

האימפריאל הינו צמח הגדל על מוס (עמוד קוקוס), מצמיח עלים בשרניים גדולים, ארוכים צרים ומחודדים. האימפריאל מוסיף יופי אלגנטי ומיוחד שאין כמותו, לכל חלל, חדר ומקום עבודה בוא הוא יימצא. הוא צמח עדין מאוד בעל קצב צמיחה איטי. רגיש מאוד לאור השמש, ולכן יש לוודא שממקמים אותו במקום בו הוא לא חשוף אליו באופן ישיר.

רמת תאורה: האימפריאל לא אוהב את אור השמש, ולכן חשוב למקם אותו במקום בו אין אור שמש ישיר. הוא יוכל לשגשג גם בחדרים בהם יש רמת תאורה נמוכה מאוד.
השקייה: את האימפריאל מומלץ להשקות מעט לפני שהאדמה מתייבשת, שכן הוא אוהב לחות, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית).
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את האימפריאל בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.
זנים נוספים מומלצים של צמח האימפריאל: אימפריאל רגיל

סנסיוורה

הסנסיוורה, היא ללא ספק אחד מהצמחים החזקים בנבחרת השורדים האולטימטיביים שלנו. היא מצמיחה עלים מחודדים בגוונים של ירוק-צהוב או ירוק-אפור. היא יכולה לצמוח כמעט בכל מקום בו תרצו- בחדר האמבטיה, במקלט ללא חלונות ותאורה, ואפילו בגינה באור השמש. גוון העלים שלה משתנה בהתאם לכמות האור אותו היא מקבלת.

רמת תאורה: הסנסיוורה יכולה לגדול ברמות שמש ותאורה שונות, החל מבחוץ, שם היא תזכה לרמות תאורה גבוהה, ועד לחדרים סגורים עם מעט מאוד אור טבעי.
השקייה: את הסנסיוורה מומלץ להשקות מעט לפני כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ לגדלו בכלי גדול יחסית על מנת שלשורשים יהיה מקום להתפתח. אם בוחרים לגדל אותה בחוץ מומלץ להשקות לעיתים תכופות יותר.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הסנסיוורה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.
זנים נוספים מומלצים של צמח הסנסיוורה: סנסיוורה מיני, סנסיוורה מגוונת

סנסיוורה מגוונת

פוטוס

הפוטוס, גם הוא אחד מנבחרת השורדים האולטימטיביים שלנו, הינו אחד הצמחים החזקים, העמידים והקלים לטיפול שיש. הוא יכול לגדול במגוון רחב של תנאים, החל מחדרים שטופי שמש, ועד חדרי רחצה בהם יש חלון קטן. צמח הפוטוס מצמיח עלים בגוונים ירוק-צהוב-לבן, הגדלים על ענפים ארוכים הנשפכים מבסיס הצמח. תכונות אלו של הפוטוס מאפשרים ליצור איתו מחזות יפים במיוחד- ניתן לתלות אותו בגובה ולתת לענפיו להישפך מטה, או לגדל אותו על הקרקע, ולמתוח את ענפיו לגובה ולצדדים. מה שלא תעשו- תקבלו מראה מרהיב ומיוחד, במאמץ אפסי.

רמת תאורה: הפוטוס אוהב את אור השמש, אך לא זקוק לו באופן ישיר כדי לגדול. הוא יגדל גם בחדרים שטופי שמש עם רמת תאורה גבוהה, וגם בחדרים עם רמת תאורה נמוכה. ניתן לגדלו גם בחוץ, אך אם כך יש לדאוג שהוא לא יהיה חשוף ישירות לאור השמש בשעות החמות או לאורך זמן.
השקייה: את הפוטוס מומלץ להשקות מעט לפני שהאדמה מתייבשת, שכן הוא מאוד אוהב לחות, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ לגדלו בכלי גדול יחסית על מנת שלשורשים יהיה מקום להתפתח. אם בוחרים לגדל אותה בחוץ מומלץ להשקות לעיתים תכופות יותר. ניתן גם לרסס מים על העלים כדי לתת לה את תחושת הלחות שהוא אוהב.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הפוטוס בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.
זנים נוספים מומלצים של צמח הפוטוס: פוטוס תאילנדי.

פוטוס תאילנדי

הפוטוס התאילנדי הינו זן של צמח הפוטוס, בעל עלים מרהיבים ואקזוטיים במיוחד. הוא נחשב לצמח עדין יותר מהפוטוס הרגיל, ומעט קשה יותר לגידול, אך עם התנאים הנכונים הוא יגדל וישגשג ללא בעיה. בניגוד לפוטוס הרגיל, הפוטוס התאילנדי דורש רמה בינונית של אור שמש, ללא שמש ישירה.

רמת תאורה: הפוטוס התאילנדי זקוק לרמת שמש קבועה, עם חשיפה לכמות אור בינונית- גבוהה, אך לא שמש ישירה.
השקייה: את הפוטוס התאילנדי מומלץ להשקות מעט לפני שהאדמה מתייבשת, שכן הוא מאוד אוהב לחות, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ לגדלו בכלי גדול יחסית על מנת שלשורשים יהיה מקום להתפתח. אם בוחרים לגדל אותה בחוץ מומלץ להשקות לעיתים תכופות יותר.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הפוטוס התאילנדי בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט.
דישון: אחת לחודש, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.
זנים נוספים מומלצים של צמח הפוטוס התאילנדי: פוטוס .

פיקוס כינורי

הפיקוס הכינורי הינו צמח מעניין וייחודי, אחד מהנפוצים ביותר בנוף הישראלי. הוא גדל לגובה, מצמיח עלים גדולים ואלגנטיים, ויכול להגיע לגודל של עץ של ממש! ניתן לגדל אותו גם בתוך הבית, במקום מואר היטב, וגם בגינה ממש מתחת לשמש. חשיפה מועטה מידי לשמש תגרום לעליו לנשור ולכן יש לוודא שהוא נמצא במקום שטוב לו 🙂

רמת תאורה: הפיקוס הכינורי צריך כמות גדולה יחסית של אור טבעי ואף שמש ישירה. אם בוחרים לגדלו בבית חשוב שהוא יהיה במקום עם כמות גדולה של אור שמש, אם בוחרים לגדלו בחוץ, חשוב לשים לב שעליו לא נצרבים מעודף שמש, במיוחד כשהצמח עוד צעיר.
השקייה: את הפיקוס הכינורי מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). אם מגדלים אותו בחוץ מומלץ להשקות לעיתים תכופות יותר ובכמויות גדולות יותר.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הפיקוס הכינורי בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי מיוחד לקלתאות יגביר את קצב צמיחת העלים וגודלם.
זנים נוספים מומלצים של צמח הפיקוס: פיקוס גומי מגוון, פיקוס גומי שחור, פיקוס גולדן, פיקוס ‘סוויט הרט’.

פיקוס כינורי

פיקוס גומי שחור/ מגוון

צמח זה הוא סוג של צמח מזן פיקוס, המאופיין בעלים גדולים ובשרניים. פיקוס גומי שחור מצמיח עלים בגוון שחור- אדום, בעוד שפיקוס גומי מגוון מצמיח עלים ירוקים- אפורים. הצמח גדל לגובה, ומצמיח עליהם עגולים- אליפסיים לאורך ענפיו. לעיתים בעציץ אחד יהיו מספר רב של גזעים, מה שיכול לתרום למראה עשיר ושופע. בהינתן תנאים אידיאליים עבורו, פיקוס הגומי יכול להגיע למימדים של עץ ענק. גם הוא, הינו חלק מנבחרת השורדים האולטימטיביים שלנו.

רמת תאורה: הפיקוס גומי צריך כמות גדולה יחסית של אור טבעי ואף שמש ישירה. אם בוחרים לגדלו בבית חשוב שהוא יהיה במקום עם כמות גדולה של אור שמש, אם בוחרים לגדלו בחוץ, חשוב לשים לב שעליו לא נצרבים מעודף שמש, במיוחד כשהצמח עוד צעיר.
השקייה: את הפיקוס גומי מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). אם מגדלים אותו בחוץ מומלץ להשקות לעיתים תכופות יותר ובכמויות גדולות יותר.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הפיקוס גומי בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי מיוחד לקלתאות יגביר את קצב צמיחת העלים וגודלם.
זנים נוספים מומלצים של צמח הפיקוס: פיקוס כינורי, פיקוס גולדן, פיקוס ‘סוויט הרט’.

קרוטון פטרה

קרוטון פטרה הוא צמח טרופי בעל עלים משגעים, בגוונים של ירוק-צהוב-שחור-אדום-כתום-וצהוב. כל קשת הצבעים הזו יכולה להתכנס בתוך עלה אחד של הקרוטון, שכן הוא נוטה לשנות את צבעו בהתאם לכמות האור אליה הוא נחשף. קרוטון הפטרה הוא צמח קל יחסית לטיפול ויכול לגדול במגוון רחב של מקומות, החל מחדר סגור ועד לחצר ביתכם.

רמת תאורה: קרוטון הפטרה ישמח מאוד לקבל כמות בינונית- גבוהה של תאורה, עם מעט שמש ישירה. אך גם אם תמקמו אותו במקום עם רמת תאורה בינונית- הוא ימשיך לצמוח ולשגשג, בקצב איטי יותר, וגוון העלים שלו ישתנה בהתאם.
השקייה: את הקרוטון מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). ניתן להשקות למרכז העלים, ככה המים מגיעים בצורה איטית יותר לבסיס הצמח.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הקרוטון בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי המתאים לצמחי בית יגביר את קצב צמיחת העלים.

קלתאות

הקלתאות נחשבות לאחד מסוגי הצמחים האקזוטיים היפים, המיוחדים, המרהיבים ביותר שיש. אך יחד עם זאת, למרבה הצער, הן נחשבות גם לאחד הצמחים שיותר קשה לגדל ולגרום להן לשגשג. הן יכולות לגדול הן בתוך הבית, והן בחצר במקום מוצל. אם תמצאו עבורן מקום בו יוכלו לשגשג וללצמוח- הן יהפכו אתכם לגאים ומאושרים במיוחד.

קלתאה אינסיגניס

הקלתאה אינסיגניס הינה סוג אחד של קלתאות נפוץ במיוחד בישראל. היא מצמיחה עלים מחודדים, אשר צד אחד שלהם מקבל גוון סגול, ואילו צידם השני גדל בגוונים של ירוק, עליהם יש עיטורים ונקודות בצבע ירוק כהה-שחור. במידה ותימצא במקום אידיאלי עבור, קצב הצמיחה שלה יהיה יחסית מהיר. עלי הקלתאה נסגרים בשעות הערב, ונפתחים לקבל אור בשעות היום.

רמת תאורה: הקלתאה צריכה כמות גדולה יחסית של אור טבעי. חשוב לא לשים אותה חשוף ישירות לאור השמש, על מנת שהעלים לא ייצרבו.
השקייה: את הקלתאה מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ להשקות את הקלתאה במים מזוקקים/ מורתחים. מומלץ לרסס מים על העלים שלה על מנת להעניק לה תחושת לחות.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הקלתאה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי מיוחד לקלתאות יגביר את קצב צמיחת העלים וגודלם.
זנים נוספים מומלצים של צמח הקלתאה: קלתאה מדליון, קלתאה אורנטה

קלתאה אורנטה

בדומה לקלתאה אינסיגניס, גם קלתאה אורנטה אינה קלה לגידול, אך היא לגמרי שווה את זה. סוג זה של קלתאה מתאפיין בעלים עגולים יחסית. צד אחד שלהם זוכה לגוון הסגול כהה, וצידו השני של העלה יהיה בגוון ירוק כהה, עם עיטורי פסים לבנים לרוחבו.

רמת תאורה: הקלתאה צריכה כמות גדולה יחסית של אור טבעי. חשוב לא לשים אותה חשוף ישירות לאור השמש, על מנת שהעלים לא ייצרבו.
השקייה: את הקלתאה מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ להשקות את הקלתאה במים מזוקקים/ מורתחים. מומלץ לרסס מים על העלים שלה על מנת להעניק לה תחושת לחות.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הקלתאה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי מיוחד לקלתאות יגביר את קצב צמיחת העלים וגודלם.
זנים נוספים מומלצים של צמח הקלתאה: קלתאה מדליון, קלתאה אינסיגניס

קלתאה מדליון

זן נוסף ויפה לא פחות של הקלתאות הינו הקלתאה מדליון. היא מתאפיינת בעלים בצורת אליפסה- עגולים. צידם האחד הוא סגול כהה, ואילו צידם השני הוא בצבע ירוק, עם קישוטים בגוונים של לבן, ירוק כהה וושחור. עליה ‘הולכים לישון’ ונסגרים בשעות הלילה, ו’קמים’ ונפתחים בשעות הבוקר.

רמת תאורה: הקלתאה צריכה כמות גדולה יחסית של אור טבעי. חשוב לא לשים אותה חשוף ישירות לאור השמש, על מנת שהעלים לא ייצרבו.
השקייה: את הקלתאה מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). מומלץ להשקות את הקלתאה במים מזוקקים/ מורתחים. מומלץ לרסס מים על העלים שלה על מנת להעניק לה תחושת לחות.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הקלתאה בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי מיוחד לקלתאות יגביר את קצב צמיחת העלים וגודלם.
זנים נוספים מומלצים של צמח הקלתאה: קלתאה אינסיגניס, קלתאה אורנטה

ריספליס

הריספליס הוא למעשה סוג של סוקולנט. הוא צמח חזק במיוחד, שיכול לצמוח כמעט בכל מקום בו תרצו למקם אותו. הוא מצמיח עלים בשרניים ודקים, היכולים להגיע לאורך של כמה מטרים ארוכים. קצב הצמיחה שלו מהר יחסית, ובשל האופן בוא הוא גדל, הוא יכול להוסיף יופי מיוחד ונדיר כמעט בכל מקום.

רמת תאורה: הריספליס צריך אוהב גדולה יחסית של אור טבעי. חשוב לא לשים אותה חשוף ישירות לאור השמש, על מנת שהעלים לא ייצרבו. למרות זאת, גם אם תמקמו אותו במקום עם רמת תאורה בינונית, הוא ימשיך לגדול אך בקצב איטי.
השקייה: את הריספליס מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת לגמרי, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית).
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את הריספליס בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי מיוחד לקלתאות יגביר את קצב צמיחת העלים וגודלם.

ריספליס

שרך בוסטון

שרך הבוסטון הוא סוג של נפוץ מאוד של שרך, אולי הנפוץ ביותר בקרב חובבי הצמחים בארץ. הוא מתאפיין בכמות גדולה של עלים, אך אלו קצרים וקטנים יחסית. בשל צורת הגדילה שלו נהוג להניחו במקום גבוה ולתת לעליו להישפך מטה, או לשתול אותו בחצר על מנת להוסיף אלמנט של צמחים לא שגרתיים. קצב הצמיחה שלו מהיר יחסית, והוא מאוד נח וקל לגידול. ניתן לגדל אותו גם בבית במקום ללא הרבה אור, וגם בחצר שטופת שמש.

רמת תאורה: שרך בוסטון יכול לגדול בתנאי תאורה שונים. החל רמת תאורה בינונית, ללא שמש ישירה, ועד לחצר עם מעט שמש ישירה. אם בוחרים לגדלו בחוץ, חשוב לשים לב שעליו לא נצרבים מעודף שמש, במיוחד כשהצמח עוד צעיר.
השקייה: את השרך בוסטון מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). אם מגדלים אותו בחוץ מומלץ להשקות לעיתים תכופות יותר ובכמויות גדולות יותר.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את השרך בוסטון בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי מיוחד לקלתאות יגביר את קצב צמיחת העלים וגודלם.
זנים נוספים מומלצים של צמח השרך: שרך שרון

שרך שרון

שרך שרון הוא סוג של שרך, המתאפיין בכמות נמוכה יחסית של עלים ארוכים במיוחד. בשל צורת הגדילה שלו נהוג להניחו במקום גבוה ולתת לעליו להישפך מטה. קצב הצמיחה שלו איטי יחסית, אך הוא מאוד נח וקל לטיפול. ניתן לגדל אותו גם בבית במקום ללא הרבה אור, וגם בחצר שטופת שמש. רבים אוהבים לקטוף ולהשתמש בעלים שלו לקישוט שולחנות, מתנות ולשימוש בזרי פרחים.

רמת תאורה: זן זה של שרך יכול לגדול בתנאי תאורה שונים. החל רמת תאורה בינונית, ללא שמש ישירה, ועד לחצר עם מעט שמש ישירה. אם בוחרים לגדלו בחוץ, חשוב לשים לב שעליו לא נצרבים מעודף שמש, במיוחד כשהצמח עוד צעיר.
השקייה: את השרך שרון מומלץ להשקות כאשר האדמה מתייבשת, עד אשר מים ניגרים מתחתית הכלי. (חשוב לוודא שלכלי בו הצמח גדל יש חורי ניקוז בתחתית). אם מגדלים אותו בחוץ מומלץ להשקות לעיתים תכופות יותר ובכמויות גדולות יותר.
סוג אדמה: אנו ממליצים לגדל את השרך בתערובת שתילה רגילה בשילוב של 20% קומפוסט. מומלץ בכלי יחסית גדול כדי שלשורשים יהיה מקום לגדול.
דישון: אחת לחודש, בחודשי הקיץ והאביב, דשן נוזלי מיוחד לקלתאות יגביר את קצב צמיחת העלים וגודלם.
זנים נוספים מומלצים של צמח השרך: שרך בוסטון

צמחים הם דרך מעולה לשפר את איכות החיים שלנו ושל הסובבים אותנו.

בין אם אתם רוכשים צמחי בית עבור הדירה החדשה שלכם, לשדרוג מקום העבודה, או עבור חבר/ בן משפחה קרוב- פעולה זו תשדרג את איכות חייכם. צמחים ידועים בתור מטהרי אוויר טבעיים, מה שיאפשר לכם לנשום אוויר נקי יותר. הם עוזרים לשיפור הריכוז והפרודקטיביות, וכמובן, מוסיפים יופי מיוחד ונדיר בכל מקום בו הם נמצאים. בחנות האונליין שלנו “פרחים בנעם” מחכה לכם מגוון עשיר ורחב של צמחי בית איכותיים ויפיפיים, היישר ממיטב החקלאים שלנו. זה הזמן לבחור את הצמח האהוב עליכם, ולהכניס קצת טבע לתוך הבית.

ניתן להזמין באתר שלנו, בטלפון או בווצאפ ולהתייעץ איתנו בכל שאלה. אנחנו כאן לרשותכם!

פרחים בנעם

הצטרפו לניוזלטר שלנו ותקבלו את המבצעים הכי חמים לפני כולם!

+ 15% הנחה

על הקניה הבאה שלכם!

שלום אורח

בואו לרשימה שלנו

תהיו הראשונים שידעו על מבצעים ועל פרחים מיוחדים שמגיעים אלינו לחנות

דילוג לתוכן