חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש

תפריט

למה ואיך לגדל צמחים בבית כמו מומחים.

גלו את היתרונות של גידול עציצים בבית וקבלו עצות חיוניות לטיפול בצמחי בית, שיעזרו להם לשגשג ולצמוח בביתכם ובמקום עבודתכם.

המגמה הירוקה שמשנה בתים

בשנים האחרונות הולכת וגוברת מגמה של שילוב צמחים בעיצוב הבית. מסוקולנטים קטנים על אדני החלונות ועד לכדי עציצים גדולים בחדרי השינה או הרחצה, צמחים הופכים לחלק חיוני בעיצוב פנים מודרני. הטרנד הירוק הזה לא רק שינה את מראה הבתים, אלא יש לו יתרונות רבים עבור האנשים שגרים וחיים בהם. במאמר זה שצוות ‘פרחים בנעם- משלוח עציצים בבאר שבע‘ הכינו עבורכם, נגלה מדוע כדאי לגדל עציצים בבית וכיצד לטפל בהם כדי שיגדלו, יצמחו וישגשגו גם אצלכם.

  • הכנסת הטבע פנימה:
    אחת הסיבות העיקריות לכך שיותר ויותר אנשים פונים לעציצים כאופציה לעיצוב הבית היא הרצון להכניס את הטבע פנימה. צמחים יכולים ליצור תחושה של רוגע ושלווה בבית, ובנוסף לכך הם עוזרים לטיהור האוויר. מחקרים הראו שצמחי בית יכולים להסיר רעלים מהאוויר, מה שיכול להוביל לשיפור איכות האוויר שאנו נושמים ולסביבת חיים נקייה ובריאה יותר.
  • מראה אסתטי:
    בנוסף ליתרונות הבריאותיים שלהם, עציצים יכולים לשמש גם כקישוט יפה וטבעי לכל בית. הם מוסיפים צבע, מרקם עדין ועומק לחללים סגורים, וניתן להשתמש בהם כדי ליצור אווירה מסויימת. בין אם אתם מעדיפים ירק עד שופע, או פרחים צבעוניים, בחנות הפרחים והצמחים האינטרנטית שלנו בוודאות יש צמח שישלים את עיצוב הבית שלכם והיפוך אותו למושלם.
  • קיימות:
    סיבה נוספת לכך שגידול עציצים בבית צובר פופולריות היא קיימות. ככל שאנשים הופכים מודעים יותר להשפעה של פעולותיהם על הסביבה, והרצון לשמוע על הטבע והסביבה שלנו, הם מחפשים פתרונות ידידותיים לסביבה לקישוט ושדרוג בתיהם. עציצים מספקים דרך טבעית להפחית את טביעת הרגל הפחמנית של הבית שלכם על ידי שיפור איכות האוויר והפחתת הצורך במטהרי אוויר מלאכותיים.

למה לגדל עציצים בבית?

גידול עציצים בבית מציע יתרונות רבים מעבר למשיכה אסתטית בלבד. בתור התחלה, צמחים יכולים לעזור להפחית מתח ולשפר את הבריאות הנפשית הכללית. מחקרים הראו שהשהות בטבע יכולה לעזור בהורדת רמות הקורטיזול, שהוא ההורמון הקשור למתח. בנוסף, צמחים יכולים לעזור לשפר את מצב הרוח ולהגביר את הריכוז והפרודוקטיביות, מה שהופך אותם לתוספת מצוינת לכל משרד ביתי או סביבת עבודה.

יתרה מכך, גידול עציצים הוא דרך מצוינת ליצור קשר עם הטבע ולפתח חיבור והערכה עמוקה יותר לסביבה. זו יכולה להיות חוויה מתגמלת ומספקת לטפל בצמח הבית שלכם ולראות אותו גדל ומשגשג תחת השגחתכם וטיפולכם המסור. לחיבור זה לטבע יכול להיות גם השפעה חיובית על הרווחה, הרוגע והאושר הכללי שלנו ולספק תחושה של נוחות ושלווה במהלך היום.

סיבה חשובה נוספת לגדל עציצים בבית היא יכולתם לשפר את איכות האוויר. ככל שאנו מבלים זמן רב יותר בתוך הבית, חיוני להבטיח שהאוויר שאנו נושמים נקי ובריא. צמחי בית מסוימים משמשים גם כמטהרי אוויר טבעיים, והם יכולים לעזור להסיר רעלים ומזהמים מזיקים מהאוויר. כמה מהצמחים הטובים ביותר לשיפור איכות האוויר כוללים סנסיוורות, פוטוסים, שרכים שונים, וזמיה קוקוס.

לבסוף, גידול עציצים בבית הוא מנהג בר קיימא וידידותי לסביבה. זה מפחית את הצורך במטהרי אוויר מלאכותיים ואף יכול לעזור לווסת את רמות הטמפרטורה והלחות בביתכם. בנוסף, גידול עשבי תיבול וירקות בבית יכול להפחית את הצורך בתוצרת קנויה בחנות, להפחית שימוש במוצרי אריזה חד פעמיים ושאינם מתכלים, ולתמוך בדרך חיים ירוקה יותר.

צמח הזמיה קוקוס בכלי קרמיקה אפורה. ברקע מעבר לחלון- סנסיוורות מגוונות.

מהם הצמחים הטובים ביותר עבור הבית שלכם?

כשמדובר בבחירת צמחי הבית הטובים ביותר עבור הבית שלכם, יש כמה גורמים שיש לקחת בחשבון. ראשית, תרצו לחשוב על תנאי התאורה בבית שלכם. צמחים מסוימים זקוקים לאור שמש ישיר, בעוד שאחרים מעדיפים תאורה חלקית או נמוכה. שנית, בעת בחירת צמח הבית המתאים עבורכם, תרצו להתחשב בגודל החלל שלכם ואת סוג הצמח המתאים ביותר מבחינה זו.

אחד הצמחים הטובים ביותר למתחילים הוא הסנסיוורה. צמח זה קל להפליא לטיפול ויכול לשגשג במגוון תנאי אור- החל מתאורה מלאה מחוץ לבית, ועד לחדר סגור ללא חלונות. צמח הסנסיוורה משמש גם כמטהר אוויר טבעי, מה שהופך אותו לתוספת מצוינת לכל בית. אפשרות מצוינת נוספת היא צמח הפוטוס, הידוע בעיקר בשל צורת צמיחתו והענפים הארוכים היוצאים ממנו.

למי שמחפש להוסיף מגע של צבע לביתם, צמח האנטוריום הוא בחירה מצוינת. צמח זה מגדל פרחים אדומים יפהפיים והוא נהדר גם בתור מתנה רומנטית ליום האהבה, וולנטיינס דאי, או ט”ו באב. אם אתם מחפשים צמח שיכול לשגשג בתנאי תאורה נמוכים, הסינגניום הוא בחירה מושלמת. לצמח הזה יש עלים בגוונים של ירוק ולבן יפיפיים, ולעיתים הוא מגיע גם בגוונים של ורוד. מה שבטוח, הוא יכול להוסיף מגע של טבע פראי ומיוחד לכל חדר.

אם אתם מעוניינים לגדל את עשבי התיבול או הירקות שלכם, ישנן הרבה אפשרויות לגינון מקורה. כמה אפשרויות פופולריות במיוחד כוללות בזיליקום, נענע ועירית, שניתן לגדל בעציצים קטנים על אדן החלון. בנוסף, ניתן לגדל צמחי עגבניות שרי או פלפלים במיכלים גדולים יותר ולהציב אותם ליד חלון שטוף שמש.


כיצד תוכלו ליצור את הסביבה המושלמת עבור הצמחים שלכם?

יצירת הסביבה המושלמת עבור הצמחים שלכם חיונית לצמיחתם ולבריאותם. אחד הגורמים החשובים ביותר ביצירת סביבה בריאה עבור צמחי הבית שלכם הוא בחירת סוג האדמה המתאים. לצמחים שונים יש דרישות אדמה שונות, ולכן חיוני לבדוק איזה סוג אדמה מתאים לצמח הספציפי שלכם.

בנוסף לאדמה, תאורה היא גורם קריטי נוסף בגידול צמחים. רוב הצמחים דורשים לפחות שלוש שעות של אור שמש ביום. חלקם עשויים להזדקק ליותר או פחות. אם בבית שלכם אין מספיק אור טבעי, אתם יכולים להשתמש בתאורה מלאכותית כמו נורות LED לגידול כדי לחקות אור שמש טבעי. יש לקחת בחשבון שבמצב כזה קצב הגדילה של הצמחים יהיה איטי בהרבה.

גורם חשוב נוסף ביצירת הסביבה המושלמת עבור הצמחים שלך הוא טמפרטורה ולחות. רוב הצמחים משגשגים בטמפרטורות שבין 25-30 מעלות צלזיוס, ולכן חיוני לשמור על טמפרטורה קבועה ונוחה בבית. בנוסף, צמחים מסוימים דורשים רמות לחות גבוהות יותר, לכן יהיה מומלץ לגדלם בחדר האמבטיה, או פשוט להניח מגש מים בסמוך לצמח.

היבט אחד של טיפול בצמחים שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא המיכל שבו מגדלים את הצמח. חשוב לבחור מיכל בגודל המתאים לצמח שלכם ובעל חורי ניקוז מתאימים למניעת הצטברות מים בתחתית.

לבסוף, זה חיוני לשמור על הצמחים שלך נקיים וללא מזיקים. אתם יכולים לנקות את עלי הצמח שלכם עם מטלית לחה כדי להסיר אבק לכלוך. פעולה זו תסייע לצמח ‘לנשום’ ולקלוט אור בקלות. אם אתם מבחינים בסימנים של מזיקים, כגון כנימות, חשוב לנקוט בפעולה מיידית כדי למנוע מהם להתפשט לחלקים אחרים בצמח ואף להגיע צמחים אחרים. למשל- ריסוס של חומץ, או מיץ לימון על העלים הנגועים יכול לסייע.

“השקו בתבונה”: טיפים להשקיה נכונה

השקיה נכונה היא חיונית לצמיחה ובריאות העציצים שלכם. למרות שזה עשוי להיראות פשוט, השקיית יתר או תת-השקיה יכולה לגרום לנזק רציני לצמחי הבית שלכם. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור הוא להשקות את הצמחים כאשר השכבה העליונה של האדמה יבשה.

חשוב להשקות את הצמחים שלכם היטב- זאת אומרת, להשקות עד שהמים מתנקזים מתחתית הכלי. פעולה זו עוזרת להבטיח שהשורשים מקבלים מספיק מים ושכל עודפי המים מתנקזים, ומונעים ריקבון שורשים.

עצה חשובה נוספת היא להימנע מלרסס מים ישירות על העלים של הצמח שלכם. דבר זה יכול להוביל למחלות פטרייתיות, כוויות ובעיות אחרות. במקום זאת, השקו בבסיס הצמח, ישירות לתוך האדמה. ניתן גם להשתמש במזלף או במערכת השקיה בטפטוף כדי לשלוט בכמות המים ולמנוע התזות.

לבסוף, חשוב לשים לב לסוג ולאיכות המים בהם אתם משתמשים. אם אפשר, השתמשו במים מסוננים או מזוקקים כדי להשקות את הצמחים שלכם. אתם יכולים גם להרתיח את מי הברז  כדי לאפשר לכימיקלים לא רצויים להתאדות לפני השימוש בהם על הצמחים שלכם.

השקייה קבועה הינה גורם משמעותי להצלחה בגידול הצמחים.


דשן- האוכל של הצמחים

בדיוק כמו בני אדם, גם צמחים זקוקים לחומרים מזינים כדי לגדול ולשגשג. בעוד שהאדמה מכילה באופן טבעי כמה חומרים מזינים וחשובים, ייתכן שהיא לא תספיק לעציצים שלך. כאן נכנסים לתמונה הדשנים השונים.

דשנים מספקים לצמחים שלכם חומרים מזינים חיוניים כמו חנקן, זרחן ואשלגן. חומרים מזינים אלה עוזרים לקדם ולזרז צמיחה, להגביר את ייצור הפרחים ולשפר את בריאות הצמח הכללית. עם זאת, לא כל הצמחים זקוקים לדשן, ושימוש בכמות גדולה מדי של דשן יכול למעשה להזיק לצמחים שלכם.

לפני השימוש בדשנים, חשוב לעשות מחקר ולהבין את הצרכים הספציפיים של הצמחים שלכם. צמחים מסוימים, כמו סוקולנטים, מעדיפים אדמה דלה בחומרים מזינים וייתכן שאינם זקוקים לדשן כלל. אחרים, כמו ירקות וצמחים פורחים, עשויים להפיק תועלת מדישון קבוע.

בעת שימוש בדשנים, חשוב לעקוב אחר הוראות השימוש של סוג הדשן בקפידה, וכן יש לבצע מעקב כיצד מגיב הצמח שלנו לאותו סוג דשן. דישון יתר עלול לגרום לנזק לשורשים ולעלים, וכן להגביר את הסיכון למזיקים ומחלות. השתמשו בדשן מאוזן עם חלקים שווים של חנקן, זרחן ואשלגן, והוסיפו אותו לצמח שלכם כל כמה שבועות.

אתם יכולים גם להשתמש בדשנים טבעיים, כגון קומפוסט, כדי לספק לצמחים שלכם חומרים מזינים. חומרים אורגניים אלו עשירים בחומרים מזינים ומסייעים בשיפור בריאות הקרקע ואיכותה לאורך זמן.

השמחה שבגידול עציצים בבית

לסיכום, גידול עציצים בבית יכול להביא הרבה שמחה, רוגע ויתרונות לחייכם. לא רק שהם מוסיפים נופך של ירוק לחלל המגורים שלכם, אלא שהם גם עוזרים לטהר את האוויר ולשפר את הרווחה הכללית והאושר שלכם. בנוסף, אין כמו הסיפוק של צפייה בצמחים שלכם גדלים ומשגשגים תחת השגחתכם וטיפולכם המסור והדואג.

על ידי בחירת הצמחים הנכונים לבית, מתן הסביבה המתאימה להם וטיפול בהם בהשקיה ודישון קבועים, תוכלו ליצור גן עדן ירוק, יפה ובריא ממש בתוך ביתכם.עם כל כך הרבה סוגים שונים של צמחים לבחירה אצלנו ב’פרחים בנעם- משלוחי עציצים בבאר שבע‘ יש משהו שיתאים גם לכם.

צמח המונסטרה.

היתרונות של גידול צמחים בבית וטיפים לטיפול בהם:

תועלתטיפים לבחירת הצמחטיפים לטיפול בצמח
משפר את איכות האווירבחרו צמחים שמתאימים לתנאי הגידול שיקבלו אצלכםהשקו את הצמחים באופן קבוע וכאשר האדמה מתייבשת:
בקיץ אחת לשבוע,
בחורף אחת לשבוע וחצי- שבועיים
מגביר את הריכוז והפרודוקטיביותהניחו את הצמח במקום האידיאלי בשבילו.השתמשו בדשן אחת לתקופה (בהתאם להוראות ולסוג הדשן)
מוסיף עומק וצבעים חיים לחללים סגוריםבחרו צמחים שאהבתם את נראותם- מבחינת העלווה, פריחה וגודל. קנו כלים איכותיים עם חורי ניקוז
תורם לתחושת שלווה ורוגע במרחבבחרו צמחים שמתאימים לסגנון הבית שלכם מבחינה עיצובית.גזמו עלים יבשים/ נגועים

עם יתרונות כה רבים וטכניקות טיפול פשוטות, גידול עציצים בבית יכול להעשיר את חייכם ולהפוך את מרחב המחיה והעבודה שלכם לסביבה ירוקה, בריאה, נקייה ויפה יותר.

פרחים בנעם

הצטרפו לניוזלטר שלנו ותקבלו את המבצעים הכי חמים לפני כולם!

+ 15% הנחה

על הקניה הבאה שלכם!

שלום אורח

בואו לרשימה שלנו

תהיו הראשונים שידעו על מבצעים ועל פרחים מיוחדים שמגיעים אלינו לחנות

דילוג לתוכן