חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש

תפריט

פרחים ללא מים- מיתוס או באמת?

בשנים האחרונות, ישנו פרח אחד, יחיד ומיוחד שהחל לצבור פופולריות בקרב חובבי הפרחים בארץ. שמו הולך לפניו, והתכונות המאפיינות אותו ומייחדות אותו נוטות להפתיע מאוד אנשים, החל מאנשים שפעם ראשונה קונים פרחים, ועד לפרחנים מומחים שכל שבוע זר אחר מככב על שולחן השבת שלהם. ניחשתם נכון- זהו נץ החלב.

נץ החלב, ידוע גם בשמו נץ החלב ‘דוביום’, או רק ‘דוביום’, גורם לכל מי שפוגש בו להתאהב ולהתפעל מיופיו ותכונותיו מיד.

מוצאו של נץ החלב כנראה בדרום אפריקה ובאזור ים התטיס. בישראל גדלים מספר מינים של נץ החלב גם בטבע.

נץ החלב הוא פרח שגדל מפקעות (שאותן ניתן גם לשתול ולפזר בגינה, או בעציצים במפרסת, וכך להנות מפריחתו למשך תקופה ארוכה ולא רק באגרטל).

נץ החלב- סוגים, צבעים והגדלים השונים.


פרח נץ החלב גדל לרוב ב3 צבעים שונים:


 בתחילת העונה, בין החודשים דצמבר- מאי, פורח בעיקר נץ החלב בצבע כתום. נץ החלב הכתום מאופיין בפרחים בעל גבעולים דקים ונמוכים יחסית, אשר מחזיקים מעמד לאורך זמן רב- כ3 שבועות ובשיא העונה אף יותר. נץ החלב הכתום מסמל בקרוב חובבי הפרחים את תחילת עונת החורף, שהיא התקופה האהובה על חובבי הפרחים. בתקופה זו בשנה גדלים גם הטוליפים, נוריות, כלניות, פרזיות, ועוד מגוון ענק של פרחים שפורחים רק בעונה זו.

נץ החלב כתום

לאחר מספר שבועות, בסביבות ינואר-פבואר, מתחילה פריחתו של נץ החלב בצבע צהוב. נץ החלב הצהוב יהיה לרוב עם גבעולים עבים ובשרניים יותר מאשר הכתום. זמן פריחה ממוצע של נץ החלב הצהוב הוא כשבועיים. מעבר לכך שגבעוליו עבים יותר, גם החלק בעל התפרחת על כל ענף גדול יותר מאצל הסוג הכתום.

ולבסוף, בערך בחודש מרץ, ועד לתקופה של חג השבועות בסביבות חודשי מאי-יוני, נוכל להנות גם מפרח נץ החלב בצבע לבן, שהוא ככל הנראה הפופולרי והמבוקש ביותר בקרב אוהבי הפרח הזה. נץ החלב בצבע לבן יגיע לרוב בגבעולים גבוהים במיוחד, שעל כל גבעול כמות גדולה מאוד של פרחים. בשיא העונה יכול נץ החלב הלבן להחזיק יותר מחודש! נץ החלב הלבן משמש את שוזרי ומעצבי האירועים לדברים רבים, ובתקופה שהוא פורח בארץ תוכלו לראות אותו מככב בעיצוב אולמות וגני אירועים ובחתונות, במארזי המתנות לעובדים, משלוחי פרחים מרגשים ועוד.

כמו כן, ישנו זן נוסף של נץ חלב הנקרא ‘נץ חלב ערבי‘- גבעוליו ארוכים במיוחד יכולים להגיע לגובה של מעל 80 ס”מ, פריחתו קטנה יחסית, ובשונה מהסוגים האחרים של נץ החלב- נץ החלב הזה כן זקוק למים, ופורח בעיקר בחודשי הקיץ.

אז מה הפך את פרח נץ החלב לפופולרי כלכך בקרב אוהבי פרחים?

ראשית, יש לו פריחה מיוחדת ומרהיבה. כשקונים את הפרח טרי ישירות מהחקלאי, כמו שאפשר למצוא אצל ‘פרחים בנעם- משלוחי פרחים בבאר שבע’- הפרחים מגיעים סגורים, ורק לאחר מספר ימים מתחילים להיפתח. בשיא העונה, זר של פרח נץ החלב יכול להחזיק בין חודש לחודש וחצי.

שנית, ואולי זה הקסם העיקרי של הפרח- הוא לא זקוק למים בכלל! קראתם נכון. פרח נץ החלב הוא פרח מיוחד שמחזיק באגרטל לאורך זמן גם ללא מים. פשוט שמים את הזר באגרטל יפה, ונהנים מפריחתו למשך מספר רב של ימים מבלי שתצטרכו לדאוג להחליפם אחת לכמה ימים (כפי המלצנו במדריך המלא שלנו- 7 טיפים שיגרמו לפרחים שלכם לפרוח לאורך זמן) .

עם זאת חשוב לציין, שלעיתים, ובעיקר בתחילת ובסוף עונת גידולו של הפרח, ייתכן שהפרחים ‘יתכופפו מעט’ ולא ייראו במיטבם. במידה ודבר זה קרה לזר שלכם- לא לדאוג! כל שעליכם לעשות זה ללכת לפי השלבים הבאים:

חתכו כ-2 ס”מ מתחתית הגבעולים של הזר.

הוסיפו שכבה קטנה של מים לאגרטל.

השאירו את המים באגרטל למשך כחצי שעה, לאחר מכן חתכו שוב את תחתית הגבעולים והחזירו את הפרחים לאגרטל יבש ללא מים.

גידול של נץ החלב

כמו כן, אם תרצו להנות מפריחת נץ החלב אצלכם במפרסת או בחצר, ולנסות לגדל אותו ב עצמכם, תוכלו לעשות זאת בלי בעיה. אצלנו ‘בפרחים בנעם- חנות פרחים בבאר שבע’ תוכלו למצוא מארזי פקעות של נץ החלב. כל שעליכם לעשות הוא לשתול את הפקעות של נץ החלב באדמה בתחילת החורף ובהתאם להוראות שתקבלו, בין החודשים אוקטובר- ינואר. לאחר מספר שבועות תראו את תחילת הפריחה של הפקעות. לאחר מספר שבועות נוספים תוכלו לראות ענפים גדולים מלאי פרחים שגידלתם לגמרי בעצמכם! יתרון נוסף לגידול נץ החלב בחצר או במפרסת, הוא שהפקעות יחדשו את עצמן כל שנה מחדש, וכך תוכלו להנות מהפריחה גם בעונה הבאה מבלחי שתצטרכו לעשות דבר.

בנוסף, בעונת החורף, ניתן למצוא עציצים מיוחדים עם פקעות של נץ החלב בצבעים לבן, כתום ולעיתים אף של הסוג הצהוב. העציצים האלו הפכו לפופולריים במיוחד בתור מתנה מיוחדת וצבעונית לאנשים שאוהבים, קישוט לחלל העבודה, ועוד.

רוצים לשמח מישהו אהוב עם זר מיוחד וחגיגי של הנץ החלב? מעוניינים לקשט את שולחן החג עם זר טרי של נץ החלב? התקשרו/ שלחו לנו ואצאפ וצוות החנות של ‘פרחים בנעם-חנות פרחים בבאר שבע‘ ישמח לתת לכם שירות!

פרחים בנעם

הצטרפו לניוזלטר שלנו ותקבלו את המבצעים הכי חמים לפני כולם!

+ 15% הנחה

על הקניה הבאה שלכם!

שלום אורח

בואו לרשימה שלנו

תהיו הראשונים שידעו על מבצעים ועל פרחים מיוחדים שמגיעים אלינו לחנות

דילוג לתוכן