חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש

תפריט

למה סחלב זו מתנה ואוו ואיך מגדלים אותו

מה מקור הסמליות שמאחורי משלוח ומתן סחלבים כמתנה, למה הם הפכו לאחת המתנות המבוקשות ביותר גם אצלנו ב’פרחים בנעם- חנות פרחים באר שבע‘, ולמדו כיצד לגדל ולטפל נכון בצמחים האלגנטיים והיוקרתיים הללו.

הסמליות של סחלבים: מה הופך אותם למתנה ייחודית?

סחלבים נחשבים כבר זמן רב לסמל של אהבה, יוקרה ויופי. הם מתנה ייחודית שיכולה להעביר מגוון של רגשות, בהתאם לאירוע ולצבע הסחלב. לדוגמה, סחלב ורוד יכול לייצג נשיות, חן ושמחה, מה שהופך אותו למתנה אידיאלית ליום הולדת לאישה או בתור מתנה ליום האישה הבין לאומי. מצד שני, סחלב סגול יכול לסמל מלכות, הערצה וכבוד, מה שהופך אותו למתנה מתאימה לבוס שלנו בעבודה או לאישיות חשובה באירוע מיוחד.

סחלבים מזוהים גם עם אקזוטיות ומסתורין, מה שהופך אותם למתנה מושלמת למי שמעריך את היופי יוצא הדופן והייחודי שלהם. רק תצרפו להם כלי מתאים, שוקולד ובקבוק יין טוב, כמו המארז הזה שהכנו עבורכם, ויש לכם את המתנה המושלמת. יש להם מבנה עדין ומורכב שמושך את תשומת הלב של כל מתבונן מהצד. סחלבים משמשים לרוב כצמחים דקורטיביים בבתים ובמשרדים, ומשמשים כתזכורת ליופי הטבע, האלגנטיות שלו וכן לחשיבות הטיפול העצמי.

בתרבויות מסוימות, מאמינים שסחלבים מביאים מזל טוב, הון ושגשוג. הסינים מתייחסים לסחלבים כסמל של פוריות ושפע, בעוד שהיוונים ראו בסחלבים סמל לגבריות. בתקופה הוויקטוריאנית, סחלבים נחשבו לסמל של יוקרה ועושר, והם שימשו לעתים קרובות כצורה של מטבע חברתי.

טיפול בסחלב 101: איך לגדל סחלב בריא?

סחלבים הם לא הצמחים הקלים ביותר לגידול, אבל עם טיפול ותשומת לב נכונים, הם יכולים לשגשג ולפרוח במשך שנים רבות. הצעד הראשון בגידול סחלב בריא הוא לבחור את תערובת העציצים הנכונה.

איך בוחרים מצע לגידול סחלבים?

סחלבים דורשים תערובת מאווררת ומנוקזת היטב המאפשרת לאוויר להסתובב סביב השורשים. תערובת של קליפת קוקוס, אזוב ספגנום ופרלייט היא אידיאלית עבור רוב הסחלבים. ניתן לקנות תערובות מוכנות לגידול סחלבים אצל רוב המשתלות וחנויות הפרחים. ההמלצה שלנו היא על תערובת לגידול סחלבים של חברת ‘דשנית’.

באיזה כלי מומלץ לגדל סחלב?

אצל הסחלבים, בשונה מרוב הצמחים האחרים, יש להקפיד שגם השורשים חשופים לשמש ומקבלים אור, ולכן מומלץ להניח אותם בכלי זכוכית שקופים או שקופים למחצה. כמו כן, מומלץ שיהיה מרווח מה בין תחתית הכלי לאיזור שבו נמצאים השורשים, על מנת שעודפי מים לא ייגעו בשורשים לאחר שהם מתנזקים.

 

כמה כדאי להשקות את הסחלב שקיבלתי?

השקיה היא היבט חיוני נוסף בטיפול בסחלב. בניגוד להמוןצמחים אחרים, סחלבים לא אוהבים שמשקים אותם יתר על המידה. הם מעדיפים שישקו אותם לעתים רחוקות, אבל ביסודיות. בקיץ מומלץ להשקות אחת לשבוע, בעוד שבחורף מומלץ להשקות אחת לשבוע וחצי- שבועיים. הדרך הטובה ביותר להשקות סחלב היא למלא את הכלי שבו הוא גדל במים (כך שהשורשים טבולים במים), או להניחו בכלי שאוגר מים למשך כ-10-15 דקות, ולאחר מכן לאפשר לעודפי המים להתנקז לפני החזרת הסחלב לכלי המקורי שלו. בנוסף, אחת לחודש מומלץ לבצע שטיפה לשורשי הסחלב, ולתת למים זורמים לזרום מבעדם למשך כ2-3 דקות. פעולה זו מסייעת בסינון וסילוק עודפי מלחים שמצטברים בשורשיו.
הערה חשובה- בזמן ההשקיה יש לשים לב שמשקים בזהירות ושהמים לא פוגעים בפרחים של הסחלב. יש להשקות בעדינות ישירות לתוך השורשים.

כמה אור סחלבים צריכים?

סחלבים דורשים את הכמות הנכונה של אור כדי לגדול ולפרוח. רוב הסחלבים מעדיפים אור בהיר ועקיף, זאת אורמת שהם ישמחו להיות במקום מואר היטב, אך לא ישירות מול השמש. זנים מסוימים, כגון Phalaenopsis, יכולים לגדול גם בתנאי תאורה נמוכים. חשוב להימנע מהצבת סחלבים באור שמש ישיר, מכיוון שהדבר עלול לשרוף את העלים והפרחים שלהם.

איזה דשן מומלץ לגידול סחלבים?

לבסוף, דישון חיוני לשמירה על בריאות הסחלב ופריחתו. סחלבים דורשים דשן מאוזן המכיל חנקן, זרחן ואשלגן, כמו גם יסודות קורט כמו ברזל ומגנזיום. דשנו את הסחלב שלכם פעם בחודש במהלך עונת הגידול באמצעות דשן נוזלי המדולל במים לפי הוראות האריזה. גם כאן אנו ממליצים להתייעץ עם מומחה כדי לוודא שתקבלו את סוג הדשן המתאים ביותר.

 

זני סחלב: איזה מהם מתאים לך?

ישנם למעלה מ-25,000 מינים של סחלבים, כל אחד עם המאפיינים הייחודיים שלו ודרישות הגידול שלו. הן מבחינת הצבעים, גודל, כמות הפרחים ועוד משתנים רבים, מה שהופך את מלאכת בחירת הסחלב ללא פשוטה בכלל.
סחלבים מסויימים מגיעים עם ענף פריחה בודד, בעוד שאחרים יכולים להגיע עם 2, 3 ואף 4 ענפי פריחה בעציץ אחד. חלקם מגיעים עם כמות קטנה של פרחים ענקיים, בעוד שלאחרים יש כמות גדולה של פרחים קטנטנים. כאמור, בחירת הסחלב המתאים לבית שלכם יכולה להיראות כמשימה מורכבת, אבל עם מעט מחקר, אתם יכולים למצוא את הסחלב שמתאים לסביבה בה תרצו שהוא יפרח, בין אם זה אצלכם בבית, או במקום העבודה. אז רגע לפני שאתם מחפשים משלוח סחלב בבאר שבע, מומלץ להכיר כמה מזני הסחלבים הפופולריים ביותר:

  • 1. Phalaenopsis:
    ידוע גם בתור סחלב העש, זהו אחד הסחלבים הפופולריים ביותר למתחילים. יש לו פרחים גדולים וראוותניים שמגיעים במגוון צבעים, כולל לבן, ורוד וסגול.
  • 2. Cattleya:
    לסחלבים אלה פרחים גדולים וריחניים המגיעים במגוון צבעים, כולל ורוד, סגול וצהוב. הם דורשים אור בהיר ועקיף ומעדיפים מצע גידול מעט יבש יותר.
  • 3. דנדרוביום:
    לסחלבים אלה עלים ארוכים ודקים ו’אשכולות’ של פרחים קטנים המגיעים במגוון צבעים, כולל לבן, ורוד וסגול. הם דורשים אור בהיר ועקיף ומעדיפים תערובת עציצים מנוקזת היטב.
  • 4. אונסידיום:
    ידוע גם בתור ‘סחלב הגברת הרוקדת’, לצמחים אלו פרחים קטנים ועדינים הדומים לדמויות רוקדות. הם מגיעים במגוון צבעים, כולל צהוב, ורוד וכתום, ודורשים אור בהיר ועקיף.
  • 5. ונדה:
    לסחלבים הללו יש פריחה גדולה וצבעונית ודורשים אור בהיר וישיר ולחות גבוהה. עדיף לגדל אותם כלי המכיל תערובת של שבבי עצים,  ומעט גושי קלקר בתחתית לאוורור.

 

משלוח סחלב משמש כמתנה נפלאה, מרגשת ומיוחדת שגורמת לכולם להתפעל. סחלבים יכולים לשגשג גם בביתכם עם הטיפול והתשומת הלב הנכונים. הזמינו לכם או לאהובכם סחלב עם כלי קרמיקה מתאים ותהנו גם אתם מהיופי, האלגנטיות והסמליות שלהם לאורך זמן.

 

סחלב נדיר בצבע כחול.
פרחים בנעם

הצטרפו לניוזלטר שלנו ותקבלו את המבצעים הכי חמים לפני כולם!

+ 15% הנחה

על הקניה הבאה שלכם!

שלום אורח

בואו לרשימה שלנו

תהיו הראשונים שידעו על מבצעים ועל פרחים מיוחדים שמגיעים אלינו לחנות

דילוג לתוכן